Followers

About Me

My photo
Melaka, Melaka Tengah, Malaysia
Assalamulaikum kepada pembaca blog sy ini..nama ku di beri cukup dengan makna yang tersirat dan di lahirkan di Pontian, Johor tapi skrg menetap di Melaka... allhamdullilah telah pun tamat belajar dan kini sy telah menyambung pengajian sy yg seterusnya & insyallah selagi kudrat masih lagi akan ku teruskan perjuangan menunutut ilmu selagi sy masih bernafas di muka bumi Allah ini...prinsip sy selagi sy di beri kesempatan dng kudrat yg sy ada, perjuagan tidak akan selesai..sy akan cube mencari ilmu yg ada kat dunia ini yg belom sy terokai..gagal sekali tidak bermakna gagal tuk selamanya..yg penting tidak kenal erti putus asa

Saturday, April 9, 2011

Sikap & Tabiat Manusia


Hari ini entah mengapa hati aku rase sebak. Pelbagai ujian bila nak dekat exam. Report pgrom yg belum hantar, kad mesin ATM yg tak ley gune, duit lak tinggal cukup2 mkn, hp yg rosak n salah paham ngan kwn. Adakah ini ujian buat aku ? mungkin ini ujian dr ALLAH menguji tahap kesabaran hambaNYA. YA ALLAH hambamu ini lemah, insan yg jahil, alpa denganMU. Dengan ada ujian sebegini membuat Aku mengingatiMU. Mengapa fikiran ku ini sering memikirkan salah paham ngan shbt ? adakah dia masih memarahi aku ? adakah besar kesalahan aku sehingga menjauhkan diri dari aku ? mengapa setiap kali aku bersahabat dugaan yg sama menimpa dlm diri hambaMU ini ? Manusia kadangkala ego n terlampau mengikut hati & perasaan. Ada hikmah ALLAH mencipta manusia berbeza2 watak & perangai. Ya ALLAH aku rasa kerdil ya ALLAH...DI akhirat aku tidak tahu nasib ku di sana. Begitu banyak dosa2 yang telah aku lakukan. Tiada manusia yg sempurna dalam dunia ini. YA ALLAH berikan kekuatan dalam diri hambaMU ini.Hanya KAU tempat ku mengadu masalah. Hanya KAU mengetahui isi hati & mslh hambaMU ini. Perlukah aku menjauh kan diri dr orang ? aku tidak mempercayai sapa2 baik kwn mahupun sape2 yg aku kenali....Aku tak berdaya menghadapi masalah ini.....berikan aku ketenangan sepanjang aku menghadapi final exam....maapkan kesalahan & segala perbuatan yang telah aku lakukan kpd mereka2 yg terase & kecik hati dengan aku...apa buruk datang dalam diri aku...aku bukan mailakat, aku bukan nabi n aku sering melakukan kesilapan & sentiasa memerlukan bimbangan & sokongan & tempat aku kongsi suka & duka.....MAAPKAN AKU TUK SEGALA2NYA.......

No comments: